سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهسار کنده 7
 
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین
  • چین



 

[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 3:38 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
معمولا شایعات زیادی پشت سر مداح ها است. اینکه درآمدشان از مداحی کردن آنقدرها هست که نیازی به کاری غیر از مداحی ندارند.اگر برخی مداحان دریافت وجوه سنگین برای مداحی را رد نمی کننددر عوض نمونه های زیادی در سراسر کشور وجود داردند که به این کار عشق دارند.
 

معمولا شایعات زیادی پشت سر مداح ها است. اینکه درآمدشان از مداحی کردن آنقدرها هست که برای کسب درآمد نیازی به کاری غیر از مداحی ندارند. قضاوتی که نه می توان آن را تایید کرد و نه تکذیب. اگر برخی مداحان دریافت وجوه سنگین برای روضه خوانی و مداحی را رد نمی کنند در عوض نمونه های زیادی در سراسر کشور وجود داردند که به این کار عشق دارند و برایشان اصل نوکری مهم است به هر حال. مداح ها، جدای از وقتی که برای مجالس شان می گذارند، خارج از فضای حسینیه و هیئت، هر کدام برای خودشان کسب و کار دارند، کسب و کارهایی که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.

 

1- منصور ارضی

 

مشغول چه کاری است: در بازار پارچه فروش ها حجره دارد

 

 

منصور ارضی که سال ها است بسیاری از عزاداران با صدای او عجین شده اند علاوه بر اینکه مداح و روضه خوان صنف لباس فروش هاست، در کسب و کار هم اهل همین صنف است. در بازار پارچه فروش ها حجره دارد و اینطور که شنیده می شود، ابوالفضل بختیاری (داماش) که او هم از مداحان کشور است، علاوه بر کارهای خودش، کمک دست پدرزن در این کار هم هست.

 

 

منصور ارضی بی تردید سیاسی ترین مداح کشور است و پامنبری هایش کمتر جلسه ای را به خاطر دارند که «حاجی» وسط روضه، گریزی هم به اتفاقات سیاسی کشور نزده باشد. اظهارات تند او علیه دولت خاتمی در طول هشت سال دولت اصلاحات، حمله به قالیباف و تشبیه او به عمر سعد، حملات تند او به اطرافیان محمود احمدی نژاد، طلب مرگ برای چهره های سیاسی (که اجالتا هاشمی رفسنجانی آخرین شان بوده) از جمله اظهارات جنجال برانگیز این مداح سرشناس کشور در طول سال های روضه خوانی اش بوده است.


 

2- سعید حدادیان

مشغول چه کاری است: در دانشگاه مشغول است

 

 

سیاسی ترین مداح کشور (طبعا پس از منصور ارضی) در یکی از سیاسی ترین دانشگاه های کشور مشغول به کار است. سعید حدادیان که به اظهارنظرهای بعضا تند و سیاسی در جلسات روضه خوانی اش شهره است، خارج از حسینه و هیئت، در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران کار می کند و البته در همین دانشگاه هم برخی دروس مرتبط با معارف را تدریس می کند.

 

حدادیان معمولا به خاطر اظهارنظرهای خاص خود پای ثابت رسانه های سیاسی است و در دولت محمود احمدی نژاد و با شکایت رحیم مشایی و دولت دهم، پایش به دادگاه هم باز شد. دولتی که البته از اظهارنظرها و موضع گیری های سیاسی مداح ها به ویژه سعید حدادیان و منصور ارضی بیشترین استفاده را در ایام انتخابات برد و نهایتا کارشان به جایی رسید که این مداح، مشایی را عورت احمدی نژاد توصیف کرد.


 

3- محمود کریمی

مشغول چه کاری است: سفال و بازار سنگ

 

 

چهره شماره یک این روزهای هیئت های مذهبی، یکی از چهره های بازار سنگ هم هست. محمود کریمی که خودش می گوید «از خردسالی روی پای مرحوم کافی نشسته و روضه خوانده» در هیئت محمد طاهری و در کنار این مداح مشهور تهران معروف شد.

 

اولین مداحی ها با سبک «دو نفره» را هم تقریبا همین دو مداح در یکی از مجالس محمد طاهری باب کردند، سبکی که حالا اکثر جلسات مذهبی را درنوردیده و بچه هیئتی ها و البته آنهایی که شاید فقط محرم ها پایشان به هیئت ها باز می شود با مدل های دیگرش کمتر حال می کنند، سبک و سیاق دو نفره ای که بعدها توسط دیگر مداحان نوظهور تقلید شد و نهایتا «حوسین حوسین» معروف (حسین حسین سابق!) را به وجود آورد، رویه ای که انتقادب رخی مراجع تقلید را هم به دنبال داشته است.

 

از اینها که بگذریم، کریمی گویا در بازار سنگ مشغولیت دارد و خودش هم گفته «در کار سفال هستم، تولید سفال و آجر». محمود کریمی پیش از اینکه در مداحی چهره شود، بنایی و نجاری و کارگری را هم تجربه کرده است.

 

حالا اما «حاج محمود» در میان جوانان زیادی محبوب است و چهره های سرشناس سیاسی هم پامنبری هایش هستند. او نیز از بزرگانی است که کسب درآمد مداحان از مداحی را شایعه محض می داند.


 

4- عبدالرضا هلالی

مشغول چه کاری است: تجارت چوب

 

 

از وقتی که رضا هلالی شیوه ای جدید در سینه زنی را باب کرد و حاج منصور ارضی از او تعریف کرد شاید ده سالی می گذرد. رضا هلالی از پرحاشیه ترین مداحان است و البته بخشی از حاشیه هایش را باید پای خصلت های «مردم و جماعتی» نوشت که از سرک کشیدن به زندگی خصوصی خلق الله لذت می برند که گویی این کار، کسب و کارشان است. فرقی هم نمی کند طرف بازیگر سینما و تلویزیون باشد یا خواننده و مداح.

 

هلالی هم چند سال پیش، چوب همین جماعت را خورد و آنچه در حریم خصوصی اش گذشته بود، سر از یک گوشی موبایل و نهایتا شبکه بلوتوث درآورد. هلالی که رشته حقوق را در مقطع کاردانی دنبال می کرد مثل بسیاری از هم صنفانش در عرصه مداحی، درس را نیمه تمام گذاشت و بیشتر وقتش را به مداحی اختصاص داد. بعدها و با چهره شدن در این عرصه، کمی اوضاعش بهتر شدو حالا هم در حوالی میدان گمرک به تجارت چوب در حجره شخصی اش مشغول است. گویا در این تجارت با حیدر توکل از دیگر مداحان تهران شریک است و با هم در کار خرید و فروش چوب مشغول هستند.


 

5- جواد مقدم

مشغول چه کاری است: تذهیب

 

 

جواد مقدم از نسل جدید مداحانی است که به خاطر استفاده از سبک و خواندن آهنگ هایی عجیب و غریب به سرعت چهره شد. وقتی می گوییم «آهنگ های عجیب و غریب» درباره زمانی صحبت می کنیم که گوش خلق الله به این مدل خواندن های امروزی عادت نکرده بود و حساسیتش به چنین بدعت هایی را از دست نداده بود.

 

آهنگ ها و سبک هایی که باعث شد پای «بزرگترها» و به قول قدیمی ها «پیرغلامان» از هیئت ها بریده شود و جای آنها را جوانانی پر کنند که با سبک های «پاپ گونه» بیشتر حال می کنند و در تمام طول عزاداری و سینه زنی لحظه ای هم یک جا بند نمی شوند و دائم هروله می کنند.

 

جواد مقدم که برخی طرفدارانش او را مداح – هنرمند توصیف می کنند، خارج از هیئت هم به کار هنر مشغول است. او از معدود مداحان تحصیلکرده است و در دانشگاه آزاد، «هنر» خوانده. الان هم به کار تهذیب مشغول است و کارگاهی هم برای همین کار دارد. مقدم گاهی اوقات، کارهای تهذیبش را در برخی نمایشگاه ها به نمایش می گذارد و در کسب و کار با محصولات هنری اش هم مثل مداحی اش جدی است.


 

6- حسین سازور

مشغول چه کاری است: ساخت و ساز

 

 

حسین سازور از شاگردان منصور ارضی و از مداحان قدیمی کشور است. محمود کریمی، دیگر مداح سرشناس کشور در یکی از مصاحبه هایش در پاسخ به شایعه دریافت مبالغ نجومی از سوی برخی مداحان سرشناس، این موضوعرا شایعه خواندو گفت هر کدام از مداح ها برای خودشان کسب و کار دارند. او برای مثال به محمد طاهری اشاره کرد که دفتر فرهنگی دارد و البته از حسین سازور هم نام برد و گفت در کار «ساخت و ساز» است.


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 3:35 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

العالم: دربیانیه رسمی موسسه المناره البیضاء آمده است: "این جسد متعلق به یک سرباز سوری است که در منطقه تل التیاره در حلب کشته شده است."

یکی از عناصر سعودی جبهه النصره به نام "موسی الحربی" در صفحه خود در توییتر به صراحت نوشت: "انداختن اجساد پیش سگ ها سیاستی است که جبهه النصره برای ایجاد رعب و وحشت در قلب های دشمنانش دنبال می کند."



وی افزود: "جبهه النصره سگ های حلب را با اجساد شبیحه (نیروهای مردمی طرفدار ارتش سوریه) غذا می دهد تا گفته نشود که سگی در بلاد مسلمانان گرسنه است."

این عضو جبهه النصره خاطرنشان کرد: "این سرنوشت شما علویان است."

جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) دو گروه مسلح و تروریستی هستند که رفتارهای بسیار وحشیانه و خونین از آنها سر می زند اما غذا دادن اجساد با سگ ها -با وجود ممنوعیت مثله کردن اجساد در شریعت اسلامی - رفتاری است که تاکنون فقط از جبهه النصره سر زده است و پیش از این از سوی هیچ گروه تندروی دیگری سابقه نداشته است.

عناصر این دو گروه تا کنون جنایات دیگری مانند مثله کردن اجساد قربانیان و بریدن سر و خوردن قلب شهروندان سوری را در کارنامه ننگین خود دارند.

با وجود اینکه بارها عکس و فیلم هایی از جنایت عناصر وابسته به این گروه های تروریستی منتشر شده، حامیان منطقه ای و بین المللی آنها همچنان بر ادامه حمایت از گروه های مسلح در سوریه پافشاری می کنند.


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 3:33 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

برای شما 13 خودروی روز دنیا را گردآوری کرده‌ایم، ماشین‌هایی که در بین مدل‌های امروزی از برترین‌ها هستند و بدون تردید نه تنها کاربران ایرانی، بلکه خارجی‌ها نیز آرزوی داشتن یکی از آن‌ها را دارند. پس در ادامه و تصاویر این 13 اتومبیل زیبا همراه ما باشید.

Aspid GT 21

Aspid-GT-21-Invictus-sports-car-poised-to-launch-in-2014

Vuhl 05

2014-Vuhl-05-race-car

Volkswagen XL1

2014-Volkswagen-XL1

Viper GT3

2014-SRT-Viper-GT3-R-Customer-Race-Car

Porsche Panamera

2014-Porsche-Panamera-still

Nissan GT R NISMO GT500

2014-Nissan-GT-R-NISMO-GT500-Super-GT-Race-Car-Revealed

Mercedes Benz S Class

2014-Mercedes-Benz-S-Class

Ferrari LaFerrari

2014-Ferrari-LaFerrari-Car-Reviews-&-Specs

Equus BASS770

2014-Equus-BASS770-Luxury-Muscle-Car

Chevrolet Corvette C7

2014-Chevrolet-Corvette-C7

Callaway Aerowagon

2014-Callaway-Aerowagon-Concept

Cadillac CTS
2014-Cadillac-CTS

Audi e tron Spyder

2014-Audi-e-tron-Spyder-Concept-Car

2 نظر داده شده است

[ شنبه 92/8/25 ] [ 2:6 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
در روزهایی که تیم‌های راه یافته به جام جهانی 2014، یک به یک از پیراهن‌هایشان در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا رونمایی می‌کنند، فدراسیون فوتبال ایران هم قرارداد جدیدی را با اسپانسرش به امضاء رسانده تا از قافله عقب نماند.

  روزشمار آغاز جام‌جهانی عدد 208 را نشان می‌دهد و در این فاصله، تیم‌هایی که تاکنون به جام‌جهانی راه یافته‌اند برنامه‌های خود را برای حضور هر چه آبرومندتر پیش می‌برند.

یکی از نکات مهمی که در چنین رویدادهای مهم ورزشی همواره مورد توجه تیم‌های صعود کرده قرار می‌گیرد، "لباس" تیم‌هاست؛ لباسی که قرار است نقش "پرچم" کشورها را ایفا کند و این پیراهن‌ها نمادی باشد از هر کشور اما این بار هم غیرقابل انتظار نیست که مثل اکثر اوقات لباس تیم ملی ایران در جام‌جهانی نتواند "بزرگی" ایران را نمایندگی کند.

با این حال اتفاقی که در چند روز گذشته برای تیم ملی افتاده مطمئنا در فوتبال دنیا یک مورد شگفت‌انگیز است. جدا از کیفیت لباس‌های اسپانسر تیم ملی که در چند ماه اخیر همیشه مورد بحث بوده و حتی کارلوس کی‌روش هم با اعتراض به جنس این لباس‌ها مدعی شده بود که این پیراهن‌ها در تولیدی‌های منیریه‌ی تهران تولید می‌شوند، سفر رییس فدراسیون فوتبال ایران به آلمان برای امضای قرارداد با این شرکت نه چندان مطرح از آن دست اتفاقاتی است که مطمئنا تنها در فوتبال ایران رخ می‌دهد.


عکس یادگاری با پیراهنی که معلوم نیست لباس چه تیمی است

اگر واقعا فدراسیون فوتبال به این اعتقاد رسیده که شرکت آل‌اشپورت می‌تواند اسپانسر خوبی برای تیم ملی ایران در جام‌جهانی باشد- که این جای بحث فراوانی دارد- بهتر است این سوال از علی کفاشیان پرسیده شود که آیا شایسته‌ی رییس فدراسیون فوتبال ایران است که برای امضای قرارداد به آلمان سفر کند و در دفتر این شرکت با نماینده آل‌اشپورت قرار داد امضا کند؟ بهتر نبود کفاشیان با احترام گذاشتن به عرف رایج فوتبال دنیا، رنج سفر را بر دوش رییس این شرکت می‌گذاشت تا قراردادی در شأن فوتبال ایران در دفتر رییس فدراسیون بسته می‌شد؟ آیا صرف تهیه البسه و دادن چند هدیه به هواداران تیم ملی بدون اینکه پولی در قبال تبلیغ این شرکت به فدراسیون فوتبال داده شود، کافی است؟


رونمایی از پیراهن تیم ملی آرژانتین

به هر حال در شرایطی که تیم‌های مختلف راه‌یافته به جام جهانی این روزها لباس‌های خود را با برگزاری مراسم Kit Launch رونمایی می‌کنند، سفر کفاشیان به آلمان و حضور در ساختمانی که به نظر می‌رسد متعلق به این شرکت است قطعا دون شأن تیمی است که توانسته به جام‌جهانی صعود کند.


رونمایی از پیراهن تیم ملی اسپانیا

حتما هواداران فوتبال ایران به یاد دارند که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی 2006 اسپانسر آن زمان تیم ملی چگونه با برگزاری مراسمی در حد عرف فوتبال روز دنیا از پیراهن تیم ملی رونمایی کرد.

حضور در جام جهانی ظرفیت بزرگی برای فوتبال ایران به وجود آورده اما با توجه به اتفاقاتی از این دست به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته از این ظرفیت عظیم برای کسب در آمد و بالا بردن وجهه خود در سطح بین‌الملل استفاده کند.



رونمایی از پیراهن تیم ملی آلمان

روزهای باقی مانده تا جام جهانی به سرعت در حال گذر است. اگر فدراسیون فوتبال نتواند از شرایطی که به سود فوتبال ایران به خاطر حضور در جام جهانی به دست آمده، استفاده کند بعد از پایان رقابت‌ها تنها چیزی که برای فوتبال ایران باقی می‌ماند "یک خاطره بد" است؛ خاطراتی که انگار قرار نیست هیچ وقت برای ورزش ایران درس عبرت شود.


[ شنبه 92/8/25 ] [ 2:3 عصر ] [ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

تو زندگی 3 نفر باش یکی برای خودت یکی برای خدا و یکی برای دیگری برای خودت زندگی کن برای خدا زندگی رو اونجوری که میخواد بساز و برای دیگری زندگی باش. اینجا حرفهای زیادی برای گفتن داریم با هم روزهای قشنگی رو میسازیم ... سلام حسینی هستم خوشحال میشم اگه نظر بدین http://kuhsarkandeh7.ParsiBlog.com
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 199212